sugen på kycklingbröst?

Hejsan :)
I går var det en lååång dag i skolan, men den var mysig! Vi var endast tio stycken i klassen! resterande var på handbollsmatch x)  Så det var med andra ord väldigt lugnt och harmoniskt ( eller inte! haha, det är fan lugnare när vi är helklass!) Vår fysiklärare var nära att få ett sammanbrott på oss x)Titta bara vad Louise ritade på tavlan!
 

Hon försökte att rita en giraff först, men det misslyckades tuvärr. (som du kanske ser haha!)
Det var vår fysiklärare som ritade till benen och hatten dock. Vad tycker du att det ser ut som?
Själv tycker jag att det ser ut som en kyckling med bröst,  haha x)




Idag har jag varit på konsert och kollat/lyssnat på Stockholms estetiska x) Dom var SUUPERDUKTIGA! så imponerad!
Det trodde jag inte om dom x)

Nu måste jag plugga.. har massa att plugga.. :/ tyska, biologi, engelska, so & matte.. Har matte diagnos i morgon.. :/ kan typ ingeet.. Matte är inte direkt min starka sida, om man säger så x)

Kan du lösa dessa uppgifter?
 
a.  8(y-3)-3(y-1)=2-4(y-1)  ?
b.  5(x+7)-4(x+9)=2(2x-6,5) ?

försök!, skriv en kommentar med svaren du får fram ! :)


Nu ska jag plugga vidare, Hejsvejs <3

Kommentarer
Postat av: Daniela

oj ofta det fanns en sådan svår uppgift ens i röda boken?:O

<3

2009-01-24 @ 14:19:27
URL: http://danielaterese.blogg.se/
Postat av: emma

haha, aa, det gjorde det x) men den är inte särskilt svår :) Försök lösa den ! :)

Jag kan skriva det rätta svaret sendan :)

2009-01-24 @ 15:02:28
URL: http://emmingen.blogg.se/
Postat av: josefin

jag gissar på :

uppgift A = y =25 ?

hhaha

2009-01-24 @ 16:02:44
URL: http://brelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0